Horisont. Hav. Himmel.
Sol. Strand. Sanddyner. Och massor av frisk luft.
Igår var jag ute vid Wijk aan Zee vid holländska kusten för att skärmflyga. Det blev två och en halv timme i luften och 52 kilometer flugna. Ursäkten var att jag behövde testa en klocka med inbyggd GPS.  Men egentligen handlar det om frihet. Att kunna sväva fritt mellan himmel och jord bara med hjälp av lite tyg och snören. Det är frihet.

Att vara frilans handlar också om frihet, i alla fall för mig. Just tack vare denna frihet kan jag bestämma mig för att idag, idag är det flygväder och då lägger vi kontorsarbetet åt sidan och jobbar lite i luften istället. Visst, en av mina frilanshattar är den som redaktör för den svenska skärmflygstidningen Hypoxia, och det är därför jag kan göra det här. Men det är just friheten som frilans som gjort det möjligt för mig att ta ett sådant uppdrag.

Horisont. Hav.Himmel.
Sol. Strand. Sanddyner.
Vem, vet – det kanske blir flygbart väder snart igen?

